9 Mayıs 2007 Çarşamba

kaymakam olmak istiyorum diyenlere


sizde benim gibi kendinize kaymakamlığı ideal olarak belirlediyseniz...
KAYMAKAMLIK SINAVI ÖNBİLGİLER VE KAYNAK KİTAPLAR
Kaymakamlık sınavı hepimizin malumu 3 aşamalı bir sınav:
1- KPSS (KPSS 37 Puanı)
2- Kaymakam Adaylığı Yazılı Sınavı
Daha fazla bilgi için (http://www.icisleri.gov.tr/_Icisleri/WPX/04082006_ilan.doc)
3- Sözlü sınav (Mülakat)
1-KPSS:
Son yıllarda kaymakamlık sınavı bağlamında çok önemli bir seviyeye ulaşan KPSS de ilgili puan türü olan KPSS 37’den üst düzey bir puan almak (85 ve 85+) için testlerin ağırlığı ( kamu %40, İktisat %20, GK %10, GY %10, Hukuk %10, Maliye %10) doğru okunmalı buna ilişkin bir çalışma yapılmalı.
Kamu yönetiminin ağırlığı ilk fark ettiğimiz olgu, ancak bununla birlikte iktisadın da ağırlığı Türkiye ortalamasının çok düşük olmasından ötürü (40 üzerinden sadece 3) çok fazladır. Bu iki testten iyi netler çıkarmak ve bunları genel kültür genel yetenekle desteklemek hedeflediğiniz puanı alma yolunda size katkı sağlayacaktır..
2- Kaymakam Adaylığı Yazılı Sınavı:
Arkadaşlar yazılı sınav her şeyden önce fazlasıyla kendine özgü bir sınavdır. Sakın ola ki; KPSS’den aldığınız puanın rehavetine kapılmayın.
Anayasa idare ve idari yargı bu sınavın %60’ını yani 96 sorusunu oluşturur. Bunun yanı sıra 16 tarih sorusu ve 16 tane de AB Uyum, İnsan Hakları, Güncel Ekonomik Gelişmeler ve Türkiye Ekonomisi tarihten günümüze soruları yer almaktadır. Sınavda olduğu gibi son söz İktisadın…tam 32 soru var Mikro ve Makro olmak üzere.
Göründüğü üzere anayasa idare idari yargı ve inkılap tarihi sınavın %70’i. Benim size tavsiyem öncelik olarak bu alanları halledin ve de sağlam bir tarama süzgecinden geçirin. Hemen sonrasında ise iktisada başlayın. Yıllardır iktisat kaymakamlık sınavının sonucunu belirliyor. Kuvvetle muhtemel bu yıl da bu rolü kimseye kaptırmayacak. Son bölüm ise oldukça geniş bir muhtevaya sahip olduğundan kendinizi fazla yormayın çıkmış sorulardan ve genel kültür bilginizden bu bölüme ilişkin soruları yanıtlamaya çalışabilirsiniz, aksi takdirde bu alana ilişkin bir ciddi çalışma yapmak fazlasıyla zamanınızı alacaktır ve de bunun sınava çok da büyük bir katkısı olmayacaktır.
Sınav içerisinde önemli bulduğum bir başka husus, soruların çözüm sırası. Bu konuda kendinize ilişkin bir strateji geliştirin ve de heyecan-panik yapmadan kendi disiplininize riayet ederek sınavı tamamlayın. Sınavda karşılaşacağınız sürpriz sorular motivasyonunuzu bozmasın. Kendinize olan inancı hiçbir zaman kaybetmeyin.
3-Mülakat:
İlk iki aşamayı başarıyla tamamladıktan sonra gelinen aşamadır. Üzerine en çok söz söylenen, en çok spekülasyonun yapıldığı, çeşitli efsanelerin oluşturulduğu ve beraberinde bolca hüznü ve az sayıda sevinci barındıran mülakat…
(bkz. “zaf” http://forum.memurlar.net/topic.aspx?id=95575&page=21)
Arkadaşlar bu sınava başladığınız ilk günden son güne kadar hiçbir aşamada kendinize olan güveni kaybetmeden çalışmanızı yapın. Belirlenen objektif kriterler (Kaymakam Adaylığı Sözlü Sınav Yönetmeliğinde Mevcut) dahilinde sahip olduğunuz tüm (+)ları dillendirmekten özgeçmişlerinize yazmaktan imtina etmeyin. Komisyonun karşısında ne kadar zor olsa da kendinizi en uygun şekilde ifade etmeye çalışın. Sonucu belirleyen kriterlerin azımsanmayacak bir bölümünün nesnel kriterlerden oluştuğunu da aklımızdan çıkarmayın ancak pek de sevimli olmayan kriterler de (geçmişte duyduklarımız ölçüsünde) sonuca etki etmekte.
Benim tavsiyem bu işi gönülden yapmak istiyorsanız, gerçekten gönlünüzden bu millete hizmet etme gayesi geçiyorsa, insanların dertleriyle dertlenmek size ağır gelmiyorsa (en azından bu sözü söylerken) bu aşama da sizi korkutmasın. Sonuçta kazanabilir ya da kaybedebiliriz. Amaç birdir, bazen bir kapı açılır bazen kapanır bir başkası açılır.
Kendinize güvenin ve bir şey isteyecekseniz; istediğiniz de vermesinin sınırı olmayandan isteyin…
Kaynak Kitap Tavsiyeleri:
1-Anayasa: E. Özbudun, Ş.Gözübüyük, Murat A.Ö , Z.Odyakmaz, Anayasa Metni
Özbudun bu alanın belki de en iyisi ancak farklı kitaplar da okuyarak kendinizi bu alanda geliştirebilirsiniz Gözübüyük gibi. Bununla birlikte özet olarak da Murat Açık öğretimin Hukuk kitabı ve Odyakmazın Anayasa-İdare kitabı tavsiye edilebilir. Odyakmaz!ın kitabı sınava yönelik hedef çalışma anlamında önemli katkı sağlmaktadır. Kitaplara ek olarak, Anayasa metnini çok iyi okuyup özümsemeniz gerekiyor. Defalarca okumanızda fayda var ve Anayasa değişikliklerine çok iyi çalışın. Buna ek olarak içtüzüğe de göz gezdirmenizde fayda var.
2-İdare: M.Günday, Ş.Gözübüyük, K.Gözler, Murat A.Ö , Z.Odyakmaz, Mevzuat
Metin Günday, Ş. Gözübüyük, bunlara ek olarak K. Gözler’i de ekleyen arkadaşlar var. Bence M.Günday her ne kadar güncelleme yapma konusunda biraz ağır kalsa da bu alanın en iyi kitabıdır. Bu kitabın da çok iyi özümsenmesi gerekir. Ek olarak Murat Açıköğretim ve Z.Odyakmazın kitapları da çok faydalıdır. Özellikle tekrar aşamasında ve çeşitli karşılaştırmalar yapma anlamında bu kitaplar tercih edilebilir.
Bu alanda kitapların yanı sıra mevzuata hakim olmak ta kilit rol oynuyor. İl özel idareleri- Belediye- Büyükşehir belediye ve il İdaresi Kanunları bunlara ek olarak 2575-2576-2577 Sayılı kanunlar neredeyse anayasa kadar önemli. Bu kanunlar çok iyi irdelenmeli ve özümsenmelidir.
3-İdari Yargı: Ş.Gözübüyük, Murat A.Ö , Z.Odyakmaz, Mevzuat
Ş. Gözübüyük’ün kitabı bence alanının en iyi kitabı. Bu kitabı dipnotlarıyla birlikte okumanız çekinilen bu alanı halletmenizi kolaylaştıracaktır. Ek olarak çeşitli pratikler vaktiniz varsa fayda sağlayabilir. Bunlarla birlikte 2575-76 ve 77 sayılı kanunlar bu alanın da en önemli kanunları. Özellikle İdari Yargılama Usul Kanunu çok iyi bilinmelidir.
4-İnkılap Tarihi: YÖK’ün Kitapları, Açıköğretim İnk.Tarihi, Karacan GK ve Nutuk
Yök’ün kitapları iyi bir kaynak olma özelliğini sürdürüyor buna açıköğretimin kitabını da ekleyebiliriz. Özet içinse karacanın genel kültür kitabını tavsiye edebilirim. Daha çok vakitleri olanlar Nutuku okusunlar faydasını göreceklerdir.
5-İktisat: O.Türkay, E.Ünsal Z.Dinler (Mikro); E.Ünsal, M.Paya (Makro) Murat A.Ö., İ.Parasız
İktisat temelinde İktisada girişi Z.Dinleri okuduktan sonra, Mikro ve Makro için E.Ünsal yeterli olacaktır. Çeşit olarak O. Türkay Mikro ve M.Paya Makro için okunabilir. Vaktiniz olursa kolay okunabilecek E.Kumcu M.Eğilmez Ekonomi Politikası kitabı da faydalıdır.
Murat A.Ö test kitabına ve İlker Parasız’ın Makro Soruları kitabına eğer dilerseniz bakabilirsiniz.
AB Uyum İnsan Hakları, Türkiye Ekonomisi, Güncel Ekonomik Gelişmeler:
Bu alanda internet üzerinden yayınlanmış ilerleme raporlarına AB sürecinde geçirdiğimiz aşamalara uyum yasalarına ulaşılabilir. Ek olarak TOBB’un ekonomik raporu da güncel ekonmi için faydalı bir kaynaktır.TEKO için ise Y.Kepenek ve R.Karluk’un kitapları mevcut ancak bence özet bilgiler edinirseniz daha yararlı olacaktır.
6-TEST Kitapları:
Themis
Cihan Şahin
Murat Hukuk
Detay-Kariyer-Yaşar Methibay Test-MuratA.Ö----İkitisat için
Kaymakamlık çıkmış sınav Sorularını kapsayan Test Kitapları
Cem Onat Kaymakamlık Mülakat kitabı
İNTERNET KAYNAKLARI:
www.rega.basbakanlik.gov.tr
www.mevzuat.basbakanlik.gov.tr
www.tbmm.gov.tr
www.icisleri.gov.tr
www.icisleri.gov.tr/tid/
www.tcmb.gov.tr
www.anayasa.gen.tr
www.idare.gen.tr
www.belgenet.com
www.kolayidare.com
www.tobb.org.tr
www.tid.web.tr

Yukarıda adı geçen kaynaklar sınava hazırlanma sürecinde yararlandığım ve katkısını sınavlarda gördüğüm kaynaklardır. Hata ve noksanlar şahsıma ait olup bu hususlarda anlayışınıza sığınıyorum. Farklı düşünceleri ve tecrübeleri olan arkadaşlardan ricam; eleştiri ve katkılarını paylaşmaktan çekinmesinler…
Kolaylıklar dilerim….
Her şey gönlünüzce olsun…
{alıntı}

20 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba.ben iktisat so sınıf öğrencisiyim.ve 2 senedir kpss sınavına hazırlanıyorum.kaymakamlık tek hedefim.bunun için bütün çabamı sarf edicem.sizin yazdıklarınız da cok yararlı olcak eminim bu yüzden cok tesekkürler.emeğinize sağlık.....

ersoy dedi ki...

cok tesekkur edecem bende kamu yönetimi istiyorum diğer sitelere girdim ben acayip korktum acaba wazgecsem diye biran düşündüm ama yok vazgecmicem sizin yazdıklarımız cok iyi geldi bu metni kopyalayıp alacam ve tam detayı ile okicam
tesekkur ederim bide sitem war belki girenler olabilir www.agdalersoy46.tr.gg fazla bişi yok ama geliştirmek icin yorumlara ihtiyacim war ha deyince olmuyo saolun

Adsız dedi ki...

SELAM.BEN 2.SINIF KAMU ÖĞRENCİSİYİM.HEDEFİM KAYMAKAMLIK.İNŞALLAH HERKES EN FAYDALI OLABİLECEK MESLEĞİ YAPAR.YAZINIZ ÇOK AÇIKLAYICI TEŞEKKÜR EDERİZ.

Adsız dedi ki...

ben iktisat kamu yönetimi öğrencisiyim daha ilk senem ama şimdiden kaymakamlık sınavı için hazırlanıyorum hayatta tek isteğim bu ülkeye hizmette bulunmak onun için bu mesleği en çok istiyenlerden biriyim saygılar

orhan dedi ki...

merhabalar.siyasal bilgiler son sınıf öğrencisi olarak yazdıklarınızı son satırına dek okudum.Büyük bir keyif de aldım yazdıklarınızdan.Çünkü bir tabu olarak görülen kaymakamlık sınavının sanıldığı derecede zor olmadığını anlatmaya çalışmışsınız.Kolay bir sınav olduğunu iddia etmemekle birlikte belirttiğiniz kaynakların yeterli olacağını düşünüyorum.Yazınızı okuyacak arkadaşlara iktisattan CETERİS PARİBUS soru bankasını tavsiye etmezsem haksızlık olur sanırım.3 ortalama sahip bu ders için yararlı olacağını umuyorum.Bilgiliermi paylaşmaktan bildiklerinizi öğremekten büyük mutluluk duyacağımı ifade ediyorum.Başarı dileklerimi de eksik etmemeliyim sanırım. İrtibat amaçlı olarak maynet_38@mynet.com mail adresime düşüncelerinizi veyahut yeni olarak öğrenip de buraya yazmadığınız husuaları belirtirseniz sevinirim.Görüşmek üzere diyorum...

Adsız dedi ki...

kardeş mrba ya öncelikle sana saygılar sunarım bu yaptığın çok güzel bişey bende bu yıl yeni kazandım sınavı tek idealim kaymakam olmak yazdığın kaynakların ismini aldım en yakın zamanda bu sınava çalışmaya başlıycam sen amacına ulaştın mı bilmiyorum ama inş. ulaşmışındır bana çok yardımcı oldun çok sagol sizinle sürekli irtibatta olmayı çok isterim ismim mahmut umarım tanişma fırsatımız olur saygılar....

Adsız dedi ki...

kardeş seninle tanışmak istiyorum yaptığın çok güzel bişey

Adsız dedi ki...

BEN İKTİSAT FAKÜLTESİ KAMU YÖNETİM BÖLÜMÜ AÇIK ÖĞRETİM ÖĞRENCİSİYİM 4 YILDIR HERŞEYİMİ SADECE DERSLERE VERİP TEK HEDEFİM VATANIMA HAYIRLI BİR EVLAT OLABİLMEK NİYETİNDEYİM VE KAYMAKAMLIĞI EN İYİ YOL OLARAK GÖRMEKTEYİM BU SENE SON SINIFI HAYIRLISIYLA BİTİRECEM. ALLAH SİZDEN RAZI OLSUN ÇOK ÖNEMLİ KONULARA DEĞİNMİŞSİNİZ VE BİZİ AYDINLATTIGINIZ İÇİN SİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM İNŞALLAH SENEYE İSMİMİ ATANANLAR ARASINDA GÖRÜRÜZ...
ALİ TOKYAY
aler766@hotmail.com

şilan dedi ki...

merhaba ben lise dört öğrencisiyim kaymakam olmak istiyorum ama endişelendiğim bazı noktalar var.duyduklarıma göre sözlü mülakatta biraz kayırma olayı varmış etnik gruplar konusunda(alevilik gibi).bu konu hakkında biraz bilgi verirmisiniz

Adsız dedi ki...

seLamLar ben aöf iktisat ikinci sınıfım hedefim kamakamLın inş. ne yapmam gerektiği konusunda çok bişey biLmiyorum şu an sadece desLerimi en güzel çekiLde anLama gayreti içerisindeyim. yurt dışı eğtimden faLan söz ediliyor kpss Lisans mezunLarının girdiği kpsss mi yoksa ayrıca kaymakamLık için bi sınavmı var?
seLametLe

Adsız dedi ki...

tebrik ediyorum gerçekten güzel bir çalışma yapmışsınız. elinize sağlık.

Adsız dedi ki...

merhaba ben dokuz eylül iktisat öğrencisiyim bütün calışmalarım ve gayretim kaymakam olup hizmet etmek adına kpss de iyi puan almak kolay ama diyer sınavlar için de bu yazılanların kazandıracağını umuyorum verdiğiniz emeklere saygı duyuyorum elinize sağlık

mehmet dedi ki...

BU FAYDALI BILGILERI BIZIMLE PAYLASTIGIN ICIN TEŞEKKÜR EDERİM BENDE BU SINAVA HAZIRLANMAK ISTIYORUM BUNLARI OKUDUKTAN SONRA BIRAZDAHA AYDINLANDIM BU SENE BITIRDIM IKTISAT FAKULTESINI INSALLAH YAS SINIRINA TAKILMADAN BASARABILIRIM

Kılıç dedi ki...

S.A ben kamu yönetim istiyorum bazıları bunu duyunca ya saçmalama günüzmüzde kamu yönetimi okuyan birçok insan var ve açık öğretim kamu öğrencilerle dolup taşıyo diyolar ama bende kaymakam ve daha sonrasında vali olmayı çok istiyorum sizce söylenenlere kulak asmayıp kamu yönetimi okumalımıyım

Adsız dedi ki...

MERHABA BEN SELÇUK ÜNİVERSİTESİ KAMU YÖNETİMİ 2. SINIF ÖĞRENCİSİYİM.ÖNCELİKLE ALLAH HERKESİN YARDIMCISI OLSUN.ÇOK ZOR BİR AŞAMA AMA BENİM DE TEK HEDEFİM KAYMAKAMLIK.BENDE 2.DÖNEMDEN İTİBAREN HAZIRLANMAYA BAŞLAYACAĞIM.BU BİLGİLER İÇİN ÇOK ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.HERKESE BAŞARILAR DİLİYORUM..1

balım dedi ki...

merhabalar; öncelikle bizleri bilgilendirdiğiniz, yüreklendirdiğiniz ve aydınlattığınız için çok teşekkür ediyorum.Ben Siyaset Bilimi ve Uluslarası İlişkiler Bölümü hazırlık sınıfı öğrenciyim.Tek arzum 5 yılın sonunda Kaymakam olmak.Umarım benim gibi Kaymakam olmak isteyen arkadaşlarım ve ben hayallerimizi gerçekleştiririz.Saygılarımla...

Adsız dedi ki...

merhaba ben istanbul üni. siyaset bilimi ve uluslarası ilişkiler bölümü 2. sınıf öğrecisiyim. başarılı sayılabilecek bi öğrenciyim. elimden geldiğince okuyorum ve kendimi geliştirmeye çalışıyorum fakat yine de nette yazılan yorumlar yüzünden umutsuzlupa kapılıyorum acaba vazgeçsem mi kaymakamlıktan diye düşünüyorum. bana bu konuda uzman kişilerce bilgi almış ve beni kaymakamlık için umutlandıracak e-mail ler göndermenizi rica ediyorum. inş. herkes gönlünde yatan mesleği icra etme olanağı bulur. şimdiden teşekkürler. abdurrahman---gabr.zki@windowslive.com

Adsız dedi ki...

gerçekten güzel açıklamışssız teşekkürler

filiz dedi ki...

nerden ve nasıl başlamalıyım diye düşünürken yazınız çok iyi bir cevap niteliğinde oldu çok teşekkür ediyorum.

filiz dedi ki...

nerden ve nasıl başlamalıyım diye düşünürken yazınız çok iyi bir cevap niteliğinde karşıma çıktı çok teşekkür ediyorum.